سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دیزل ژنراتور

نظر

دیزل ژنراتور چیست؟

دیزل ژنراتور | انواع دیزل ژنراتور | قیمت دیزل ژنراتور

به بیان ساده دیزل ژنراتور یک نیروگاه کوچک تولید جریان برق است، که معمولا در زمان اضطراری که به هر دلیل برق اصلی قطع می شود وظیفه تولید انرژی الکتریکی را بر عهده می گیرد، این مولد برق مقیاس کوچک شامل یک موتور دیزلی است که با سوخت گازوئیل و بنزین و گاز کار می کند به همراه یک ژنراتور الکتریکی یا آلترناتورر که وظیفه تبدیل انرژی مکانیکی حاصل از موتور را به برق بر عهده دارد.

دیزل ژنراتور های جدید برای کنترل هرچه بهتر وضعیت موتور و ژنراتور (آلترناتور)و تولید یکنواخت الکتریسیته، مجهز به کنترلر های هوشمندی هستند، که به آنها کمک می کند تا ضمن کنترل تمامی قسمت های موتور و ژنراتور ، مدیریت خودکار روشن و خاموش شدن و در مدار قرار دادن دستگاه را برعهده بگیرد ، و برای راه اندازی و کنترل آن دیگر نیاز به حضور نیروی انسانی نباشد.

دیزل ژنراتور ها کجا استفاده می شوند؟

دیزل ژنراتور ها معمولا به عنوان مولد برق اضطراری ی در بیمارستان ها، هتل ها، ساختمان های بلند، ساختمان های تجاری و اداری، کارخانه ها، ورزشگاه ها و مترو ها و استخرها و شهرکهای صنعتی و پاساژها و... و کلیه مکانهایی که نیاز به وجود دائمی برق دارند ، مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین می توان دیزل ژنراتور ها را به عنوان مولد اصلی برق در پروژه ها و مکان هایی که دسترسی به برق سراسری ندارند به کار گرفت و از آنها به صورت 24 ساعته (در شبانه روز)برق تولید کرد.

کوپله دیزل ژنراتور چیست ؟

به عملیات مونتاژ و اتصال دیزل به ژنراتور و نصب آن بر روی شاسی فلزی و نصب تابلو امرجم.نسی و انجام سیم کشی های فرمان به صورتیکه با فشردن یک دکمه دیزل ژنراتور روشن و آماده تولید برق شود کوپله دیزل ژنراتور می گویند.

دیزل ژنراتور کوپله فابریک چیست ؟

این واژه اصطلاحاً برای دستگاه های با کیفیت اعلا در بازار مورد استفاده قرار می گیرند، منشاء آن کلمه فابریک به معنای به غیر از کارخانه خودش جای دیگه ای مونتاژ نشده بوده و تنها می بایست به دستگاه هایی اطلاق گردد که، کلیه فرآیند های طراحی ساخت نصب و مونتاژ موتور دیزل و ژنراتور برروی( SKID ) شاس فلزی، کوپلینگ، سیم کشی، نصب سنولوئید تامین قطعات اصلی و تست اولیه آنها در محل کارخانه کوپله کننده ( معتبر و بزرگ خارجی) که دارای کلیه امکانات خط مونتاژ مکانیزه مجهز به کانوایزر خط رنگ مکانیزه الکترو استاتیک، خطوط پانچ، خم و جوش، پرس پیشرفته با CNC تیراژ بالای تولید که معمول دارای سیستم های پیشرفته مدیریت و کنترل کیفیت و نظام مهندسی تخصصی تولید مولد های برق باشند. انجام شده باشد.

لذا بخش عمده ای از محصولات ساخته شده در کارگاه های کوپله یا کارخانه های بزرگ  و یا کارگاه های صتعتی که در کشور های لبنان، چین ، ایران و روسیه و حتی اروپایی در این دسته بندی قرار نمیگیرند.